onsdag, januari 25, 2006

Way, Nefab och Sigillet

Idag var jag och Calle på Way och hämtade våra DV-band som innehåller bl.a. långfilmen och det vi filmade i Skövde.

Jag snackade med Jonas om Nefab-projektet som jag nämnt tidigare, vi håller nu på att förbereda storyboard och synopsis.
Här är ett smakprov på storyboarden som Johan Windh på Way har ritat utifrån mina väldigt slarviga skisser :p.
De ska nu färgläggas och finjusteras.

Jag har även nu fått en kopia av manuset till Sigillet, som jag nu har läst 2ggr och jag tror att filmen kan bli riktigt bra. Handlingen var väl genomtänkt, och filmen innehåller ett par väldigt intressanta scener. Tydligen så verkar det handla om just det sigillet som jag googlade fram till mitt förra inlägg :p. Imorgon ska jag träffa Johan Rünow så att jag kan börja sätta mig in i projektet, och vi ska även då få träffa skådespelarna.

Detta ser ut att bli en intressant vecka, med fest på fredag, tenta på lördag och inspelningsstart på söndag.
Vi får väl se hur det går :p