fredag, december 23, 2005

Film film film

Idag har jag assisterat Way vid inspelningen av en promotionfilm till Sydsvenskan, som dom ska spela upp på mässor och dylikt. Vet inte om jag får säga mer än så... :p
Ska lägga upp en bild som jag tog med min brors mobil, om han pallar maila den till mig.
Vi samlades på kontoret kl 08:00 och jag kom hem kl 22:30, det är väl en lagom arbetsdag :p
Det va riktigt kul, men jag har nu ont i ryggen och i bröstmusklerna.... Ja, filminspelning är en väldigt fysiskt krävande akivitet, jag tror bestämt att jag har krympt minst 1cm idag på grund av väldigt tungt och oergonomiskt bärande...

Pratade även med Johan idag, och precis som Calle sa så har jag nu tackat JA till rollen som regiassistent så det ska bli riktigt spännande. Inspelningen kommer att äga rum under 3 veckor i början av februari, (kanske inleds redan i slutet av januari). villket verkar passa perfekt med mina sudier då jag har 2 tentor i januari, och efter tentor brukar det oftast vara en lugn period. Han nämnde att det håller på att ske lite ändringar i manus och att det nu ska vara mer seriöst än tidigare för att manuset var för bra. Jag vet dock ingenting om manuset, så det sa mig inte så mycket, han försäkrade mig dock att jag snart kommer att veta en hel del om det.

Min roll som regiassistent kommer att vara att få informationen att flöda bättre då Johan inte kommer att ha tid att instuera alla, och då ska de kunna komma till mig, så jag måste ha koll på det mesta. Jag kommer även att regissera statister och liknande. Under de 3 inspelningsveckorna så kommer detta vara mitt heltidsansvar.

Men efter de 3 veckorna så har jag fått i uppgift att assistera Calle med behind the scenes-dokumentären. Jag ska även hjälpa honom att planera viktiga moment i dokumentären, då jag kommer att ha bra koll på vad som kommer att ske, när det sker, och vad som är viktigast att få med.
Som Calle sa så kommer det även att krävas en till person som hjälper till me den, och vi har en person som vi tror är intresserad utav denna uppgift. Calle har mailat honnom och vi väntar på svar.

Det händer en hel del, men nu ska jag försöka njuta utav julen...
Ha en riktigt härlig jul!