onsdag, oktober 11, 2006

Mycket jobb, lite tid...

Nu händer det mycket, som vanligt :p
Har inte hunnit skriva nåt inlägg på ett tag, men nu kommer en liten updatering.


JME-jobbet går framåt, jag träffade först Maria på JME som berättade om deras idé till en reklamspot där de vill etablera sitt varumärke i Halmstad, där de ska öppna en ny butik. Halmstad råkar vara staden som Jonas kommer ifrån, och därför vill de använda honom. Reklamspoten ska innehålla en omgjord version av Boten Anna där han sjunger om JME och det ska visas upp tre eller fyra produkter med pris och info, det ska även framgå att de öppnar ny butik. Jag och Jonas hade vid ett senare tillfälle ett möte med Maria där vi diskuterade vår vision av reklamspoten. Vi gick sedan ner och köpte var sin dator från JME.

Det är fruktansvärt skönt att ha ny dator att arbeta på, då jag tidigare satt på en tre år gammal laptop. Datorn är ett monster och allt glider på fruktansvärt snabbt. :)

Parallellt med JME-jobbet sitter jag och redigerar bröllopet som vi filmade för någon månad sen.
Mycket vackert.....

Vi fick för ett tag sedan även besked om att vi ska göra en tredje video till Basshunter. Denna gången har vi lite mer tid på oss, och budgeten är ännu ett litet snäpp högre.
Vi siktar högt, det är nu bestämt att vi ska filma på 16mm, vilket ska bli sjukt kul och lärorikt. Låten har väldigt högt tempo och handlar för en gångs skull inte om datorrelaterade ämnen. ;)
Det kommer vara mer folk bakom kameran denna gången förutom jag, CJ och Truls (som jag vill ska filma även denna videon), och vi kommer hålla oss till en inspelningsplats som vi kommer rigga om några gånger. Ljussättningen ska hålla högre nivå, och det kommer vara fler "skådespelare" än tidigare. :)

Imorgon ska jag träffa Truls och bestämma vilken sorts 16mm-film vi ska beställa. Förhoppningsvis kommer jag även få de produkter som ska vara med i JME reklamen, så att jag kan fotografera dem och lägga in dem i After Effects-projektet.