torsdag, oktober 05, 2006

Dokusåpan fortsätter

Det har varit en hektisk dialog med SVT de senaste dagarna angående att visa eller inte visa En tragisk generation i sista avsnittet av Musikministeret. Så nu är det sagostund!


Date: Sep 28, 2006 9:39 PM
To: CJ
Jag ska kolla om vi kan köra din "förlorad generation" i sista programmet. Jag tycker den är kul. Gubben verkar ju fullt medveten om att ni filmar och det är ju han som muckar.
Ska bara testa först om det blir begripligt när man lägger in den i programmet.
Hur får jag originalbandet i så fall (till låns förstås). Jag behöver det senast nästa onsdag. Kan du skicka, alt ge mig access till en högupplöst fil med sekvensen?



Date: Sep 30, 2006 11:12 AM
From: CJ
Menar du att vi ska sända det utan att fråga gubben?
Jag skulle kunna skicka en högupplöst fil antingen på skiva eller över internet.


Date: Oct 1, 2006 7:49 PM
To: CJ
ja, jag har testat klippet på ett par hardcore-svt-chefer och dom har gett ok.
Dom kan inte se några problem eftersom gubben är fullt medveten om att han blir filmad. Eftersom han kommer tillbaka vid ett antal tillfällen måste man tolka att han inte bryr sig. Han framstår inte heller som packad (säger eller gör något som han inte själv har kontroll över).

Hur som helst. En dvd eller cd på lådan omgående skulle vara toppen (det brinner lite i knutarna eftersom programmet skall vara helt färdigt onsdag kväll.)
Du får X kr.


Date: Oct 3, 2006 6:17 PM
From: CJ
Jag har lyckats hitta mannen från filmen och han tycker inte att detta är något bra sätt att bli "kändis" på. Jag ber om ursäkt för eventuella problem detta kan skapa, men jag tycker inte det känns rätt att sända klippet när han inte själv vill det. Kan ni censurera hans ansikte? Det skulle nog lösa en del problem.
Jag har erbjudit honom Y:- av mina X, återkommer så fort jag vet nåt mer.


Date: Oct 3, 2006 7:40 PM

To: CJ
Jag måste erkänna att det strular till saker en smula. Jag kan testa att dölja hans ansikte men jag har en föraning att det kommer förta hans uttryck och därmed en del av poängen. Det roliga med klippet är att han är så engagerad i vad han uppfattar som "rätt musiksmak" - så engagerad att han kommer tillbaka tre gånger för läxa upp din polare utan att egentligen bli emotsagd. Men jag kan inte se att han blir bortgjord, han står ju för en åsikt. Han säger det som många tänker. Försök övertala honom!
MEN..jag sänder inget utan att DU ger Ok. Men skicka filen via FTP adressen i kväll så tar vi ett beslut i morgon. Programlängden måste vara klar i morgon 17 och därför måste vi bestämma hur vi gör. Utan klippet saknas 1.48 min i programmet som vi måste fylla på nåt sätt. Programmet ljussätts fredag kl 08 (absolut deadline) och sänds på måndag.


Date: Oct 4, 2006 12:07 PM
To: CJ
Nu har jag fått DVD´n och det funkar nu. Perfekt!
Hur går vi vidare? Kan vi sända eller är en förutsättning att vi pixlar mannen?


Date: Oct 4, 2006 1:00 PM
From: CJ
hej! det verkar som att han skiter i stålarna.. så börja med att pixla ansiktet (ska dock försöka övertala honom)!


Date: Oct 5, 2006 6:03 PM
To: CJ
Nu har vi trixat och pixlat MEN det funkar inte. Mannen är allt för mycket i närbild och klippet tappar all sin komik när man inte ser hans ansiktsuttryck. Vi har därför beslutat att inte ha med det. Synd, jag gillade det verkligen.
Men tack för att du tagit dig tid att rodda med att dra dvder etc...

Om du har några andra projekt eller gör några kul småfilmer i framtiden så hör av dig.
Det blir fler programserier och kobra letar alltid efter kul och annorlunda prylar.
Jag skall be dom kolla Eva Braun...


Date: Oct 5, 2006 8:01 PM
From: CJ
HAN HAR ÄNDRAT SIG!!
hoppas du ser det här i tid!! fick beskedet nyss.


Date: Oct 5, 2006 8:10 PM
To: CJ
Mr CJ
Faaaaaan...va synd
Musikministeriet har stängt portarna och seriens sista
avsnitt är färdigt, uttankat på band. (Det var färdigt alldeles nyss kl 19.58)
Ljussättning i morgon kl 8. Sändning på måndag.
Kan inget göra. Dessvärre.
Jag behåller dvd´n om det är ok för dig, så hoppas jag vi kan köra det i något annat sammanhang.


Så nu sitter jag här och spelar martyr på min blogg. Så går det när man är rättfärdig.
**pUzZiz**

4 Comments:

At 9/10/06 03:30, Anonymous Anonym said...

Ajaj, men asså fan vad ambitiösa ni var. Skulle bara sänt skiten direkt! :)

 
At 10/10/06 04:55, Anonymous Anonym said...

Jag håller med, ni skulle bara ha kört :P

 
At 10/10/06 18:06, Blogger CJ said...

jag ångrar inget :)

 
At 13/10/06 23:26, Anonymous Anonym said...

!!!eeeeeeeehhhhhhh peerriii PEEEEEEEERRRRRIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home