lördag, juli 01, 2006

Kicks Makeupfilmer

Samma vecka som vi gjorde musikvideon till Boten Anna, så fick jag i uppdrag av Jeff på Way att redigera 2 filmer till Kicks.

Annledingen till att han ville att jag (vi) skulle göra detta jobb var att han hade sett "SMBU" som jag och Calle redigerade innan vi skulle till Bogrens och spela in DJ Jockes promovideo.

Jeff hade redan filmat allt meterial som behövdes och det låg på 4 DV-band (ca 2h material). Detta skulle klippas ner till 2st 3min långa makeupinstruktionsfilmer i takt till musik (som dom hade tvingats välja, ingen som riktigt gillade den). Samtidigt skulle allting vara i takt med ett speakermanus som skulle talas in efter redigerigen (vilket ledde till en hel del strul, men det tar vi nån annan gång).

Den ena filmen ligger nu på deras hemsida kicks.se och den andra borde dyka upp där närsomhelst då båda nämns in informationstexten.

Jag står endast för redigeringen (alltså varken den dåliga musiken, eller speaken/rösten)

Detta kanske inte är det roligaste vi gjort, men ändå ganska roligt :p