söndag, januari 07, 2007

Jag har nog suttit med Any Given Sunday-filmen i minst 24 timmar nu och det börjar äntligen likna nåt. Anledningen till att det var så segt att komma igång var att det tog flera dagar att hitta en klockren låt, och till slut blev det ändå en låt som jag har velat använda i nåt projekt de senaste 4-5 åren. Det är väl ingen nyhet att jag är besatt av att göra fjantiga scener hårda med slow motion och mäktig musik, men nu har jag fan nästan fått nog av det, den här filmen blir så manlig att det är löjligt.

Idag träffade vi Joachim och Jonas igen för att diskutera det nya musikvideoprojektet. Har faktiskt ingen aning om hur hemligt det är men jag intalar mig att det är topphemligt så att jag kan känna mig lite hård. Och det är nog bäst så, för ni skulle bara skratta om vi berättade vad det var.
Det är iaf stressigt, kommersiellt och dyrt, tre faktorer som Kim är bättre på att hantera (och uppskatta) än jag. I början var jag lite kinkig, vilket jag alltid är när jag ska jobba med nåt av nån annan anledning än att jag fått en klockren idé. Men nu har vi jobbat fram ett manus som nästan är lite roligt, så hmm.. kanske. Kanske blir entusiastisk snart.

Här får ni en bild som är lite roligare än den förra.


Förresten har Kim två filmer som han inte har lagt upp (Basshunters albumreklam och JME:s julreklam) och ett halvfärdigt inlägg om inspelningen av Vifta med händerna. Bara så ni vet..

1 Comments:

At 8/1/07 02:43, Blogger Kim said...

shhhhhhh, jag ska. men nu har jag iallafall skrivit färdigt första utkastet av manuset till musikvideon. och jag håller med... d e hysh hysh, coolt, manligt, och välldigt patetiskt och fjantigt på samma gång. men d blir nog bra. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home